Life Journey of a Girl
Miss Owner

Point Your Cursor at The Picture Please :)



Posts Farah's Darling(s)

Stuff(s)

Welcome! Everything I wrote here is an expression of what my heart feels. Do forgive me if I ever offended anyone in any kind of way. Good day! :)


Footprints here!






kecewa mungkin.

(bismillahirrahmanirrahim)


okay. semalam aku t'bukak satu page kat facebook. page tu kepunyaan satu group, dyeorang guna nama "Bicara ♥ Islam". aku sangat tertarik dengan wall post seseorang niy. pangkat adik/kakak untuk aku, tu aku tak pasti. yang penting dirinya seorang wanita :)


dengan mengeluarkan kata kata agama, tidak semestinya aku seorang ustazah..
labuhnya tudung ku..tidak semestinya aku seorang yang alim..
dengan menasihati orang lain tidak pula bermaksud aku ini adalah orang yang sebaik-baiknya..
dengan mlabuhkan pakaian aku,belum cukup lagi untuk ku memegang gelaran "anak solehah"..
aku cuma insan biasa..yang punyai keinginan seperti kamu..:)
cuma aku berkongsi apa yang aku pelajari dan apa yang aku tahu;)
dan mengingati diri ini supaya menjadi lebih baik...


hakikatnya, ni la ape yang aku rase. and aku tak mungkin mampu untuk meluahkan sebaik yg telah dilakukan oleh saudari tersebut. kadang kadang, bila aku mengingatkan sesama rakan, bukan niat di hati untuk tunjuk baik, jd macam good good, bajet alim or pape je lg istilah yg korang gune untuk menggambarkan situasi tersebut. bukan. bukan tu maksud aku.

aku sendiri pernah buat silap. tp ape gune buat silap kalau tak nak belajar dr kesilapan tu? berape kali nak ulang bnde same? kite manusia, ciptaan yg paling tinggi di sisi Allah. ada minda, ada akal. knp biar hati and perasaan mengawal diri? maaf andai aku terkasar bahasa. kecewa mungkin.

aku dididik dan dibesarkan supaya menghormati orang, tidak mengeluarkan bahasa bahasa kesat walau seperit dan sesakit mana pn hatiku diperlakukan. andai ada cacat dan cela pd kelakuan atau sikap aku, jangan sesekali cuba tunding jari pd keluarga aku sbb mereka dah lakukan yg tbaek dalam m'didik aku dan adik adik aku yg laen. yg baek dalam diri aku itu datang dr Allah, yg buruk pula adalah kelemahan diri aku sendiri.

aku cuma manusia biasa, yg sering lakukan kesilapan. bezanya, aku belajar untuk mengingati diri untuk jd lebih baek. untuk tidak mengulangi kesilapan yang sama. kecewa. sangat kecewa.