Life Journey of a Girl
Miss Owner

Point Your Cursor at The Picture Please :)



Posts Farah's Darling(s)

Stuff(s)

Welcome! Everything I wrote here is an expression of what my heart feels. Do forgive me if I ever offended anyone in any kind of way. Good day! :)


Footprints here!






cornflakes madu, yeayyy:D

(bismillahirrahmanirrahim)


okay, semalam aku keseorangan kat dapur buat cornflakes madu. jangan tanya kenapa aku tak g solat terawih, aku pang kang. amboii, ganas bebeno cik farah nih ghupenye! haha, taklah, cakap je, buat memang tak la. ehemm, sedih sebab time time macam ni la sakit perempuan aku nak datang T__T


anyway, nak tahu macam mana nak buat cornflakes madu tak? sumpah sangat senang! hihi, bukan nak bajet yee, menyatakan hakikat nih. dahh dahh, straight to the point, checklist :
cornflakes (jenama ikot suka korang lahh nak nestle ke, nak kellogg's ke)
madu
mentega (yg cube, aku guna buttercup)
esen vanilla (untuk bau je, tak nak letak pn takpe)
gula
garam
 okay, barang barang macam loyang, kertas acuan, mangkuk, sudu and laen laen jangan lupe plak kay. tak jadi ape jgak kalau takde benda benda tu sume. :)


1. panaskan 1 cube(buku) butter bersama gula (3-4sudu besar), kacau sampai rata, then masukkan madu, garam and 1cap esen vanilla. sukatan madu ni depends kt korang la, kalau nak pekat, letak banyak. aku letak dalam 4-5 senduk kecik. hihi. kacau sampai likat, api kecik je taw.


2. masukkan cornflakes dalam mangkuk besar camnih, then ramas supaya hancur sikit. (sikit je taw, jangan la sampai tingal habuk terus -.-) 



3. campur bahan bahan yang korang buat kat step 1 tadi sampai rata. kalau tak rata, nanti ada part yang tawar la jawabnyee. :)
4. masukkan dalam kertas acuan and bakar dalam 10minit, cek la in between time tu takot takot oven korang panas sangat, kang tak pasal pasal hangus. tu je, then dah cyap! :)


p/s : hari umi ajak g beli baju rayaa! hehehe, tahun ni warna biru ;)