Life Journey of a Girl
Miss Owner

Point Your Cursor at The Picture Please :)



Posts Farah's Darling(s)

Stuff(s)

Welcome! Everything I wrote here is an expression of what my heart feels. Do forgive me if I ever offended anyone in any kind of way. Good day! :)


Footprints here!






bisikan hati | bila pengorbanan tak dihargai

(bismillahirrahmanirrahim)


huuuu~ hari ni tak pegi kelas sebab sakit. sakit apa? buekk! tak mau habaq! haha, bajet comel lah tu? pffft~ anyway, aku ada tengok satu cerita. agak emo sikit la jgak masa nga type entry ni.


al kisahhh~ si J suka sangat sangat dekat si H tapi si H ni plak suka kat si S! tak pernah nak give up, walaupn si S ni teramatlah COLD sikap and layanannya terhadap si H, tetap jugak si H ni suka kat S and tak putus putus cuba untuk tambat hati si S. sebenarnya si S suka si H jugak, tp saje je control macho >.< hee~ yang kesiannya, si J la, sebab dye pn sama. dah buat macam macam untuk si H, tp si H tetap pilih si S. nak buat macam mana, hati and perasaan bukan boleh paksa.
heee~ mesti korang pening kan, sekejap J, sekejap H, sekejap S. wakaka. actually, cite yang aku cakap ni, sal cite playful kiss. alaa, cite korea tuh la, aku ni ketinggalan sikit, orang da lama tengok, aku baru nak tengok~ hihi. tp serius best and aku rasa macam aku dah berpaling tadah dr cite BOF. kikiki. sory Gu Jun Pyo~ anyway, panjang tol mukaddimah aku an? haha.
nak cakap sal perasaan bila pengorbanan tak dihargai je sebenarnya. bila apa yang kita buat dipandang hanya sebelah mata, and kadang kadang tak dipandang langsung. sakit kan? aku yakin (ecehh) , mesti ramai yang dah alami apa sebenar benarnya erti pengorbanan dan kesetiaan. :') betul tak?


nak bagi maksud yang tepat bagi kedua dua ni pn susah jugak sebab sume bergantung pada individu tu sendiri kan. alahaii, aku rasa entry aku kali ni macam entry sedih je. tak syokk! tapi aku tetap nak sambung taep~
huhu, pengorbanan yang betul betul ikhlas bagi aku, adalah bila kita buat keputusan tu, tanpa mendahulukan diri kita. tak fikir pun apa yang akan diri, hati and perasaan kita rasa- sama ada benda tu akan buat kita terluka or sakit. kan? lepas tu, kita tak mengharapkan pn apa yang kita buat tu dibalas, atau diberi penghargaan oleh sesape pn, lebih lebih lagi daripada seseorang atau sesuatu yang menjadi sebab utama pengorbanan tu. and pengorbanan and kesakitan yang ditanggung tu akan terus jadi rahsia kita. huhu, pernah rasa tak macam ni?


terus terang, aku pernah alami benda ni. tapi aku pilih untuk jadikan sume tu sebagai kekuatan untuk aku bangun and berdiri balik. hidup tak kan selalu indah, akan ada jatuh bangun jugak. tapi sume tu bergantung pada diri kita, untuk terus jatuh atau bangkit balik dari kejatuhan tu. (hihi, okay, aku rasa aku da banyak sangat bersastera hari ni) >.< and bergantung pada diri kita jugak untuk corakkan hidup kita. kalau kita pilih warna suram, memang suram la hidup kan. hee ;)


satu benda penting yang aku belajar, walau sesakit mana pn yang kita rasa, kalau pengorbanan tu diikhlaskan, sume benda akan jadi mudah lepas tu. takkan ada lagi rasa sakit. and tak perlu sedih, kita patut rasa bangga. sebab bukan sume orang mampu lakukan pengorbanan, diiringi dengan kemaafan.


aku harap, bagi mereka mereka yang terluka akibat kesetiaan and pengorbanan kat luar sana, cepat cepat la hilangkan kesedihan tu. hidup kita ni takkan ke mana kalau asyik nak layan perasaan sedih. kenapa pilih untuk jalani kehidupan yang sedih sedangkan pilihan untuk berbahagia tetap ada?


praying for your happiness :') assalamualaikum.
let go of all your sorrows,
let it off to the skies- away with the balloons,
don't ever be sad for the things you lost,
be happy, 'cause you once have it :')