Life Journey of a Girl
Miss Owner

Point Your Cursor at The Picture Please :)



Posts Farah's Darling(s)

Stuff(s)

Welcome! Everything I wrote here is an expression of what my heart feels. Do forgive me if I ever offended anyone in any kind of way. Good day! :)


Footprints here!






aku, fb dan kawin?

(bismillahirrahmanirrahim)


yeahh, akhirnya! aku deactivate balik acc fb aku setelah sekian lama cakap kosong. hee~ sebab? sebab fb banyak benda tak kena lately. virus, spam, orang main curi curi gamba then buat fake profile, orang curi gamba then masukkan kat group bukan bukan sangat tak cool okay! erghh~


tak nak terkena, so baik berwaspada kan. deactivate untuk berapa lama? tu aku tak taw lagi. kena tunggu semua benda benda mengarut ni reda sikit. sebab kalau nak deactivate terus tak boleh. aku exco academic, so pape announcement, kalau nak buat, cara yang paling cepat memang through fb jela. korang pn taw news kat social network ni memang cepat tersebar kan kan? macam ni --->


aku tak taw la kenapa, maybe orang orang kita ni terlalu banyak masa terluang da kot. buat fake profile fb untuk burukkan imej orang lain. curi gamba, edit yang mengarut mengarut- pn sama jugak, untuk burukkan imej orang. aduhh. daripada buat macam tu baik la tolong mak masak kat dapur ke, tolong buat kerja kerja rumah ke, tolong ayah basuh kereta ke, tak pn pegi main basikal petang petang. main joging joging camni pn comel gakdaripada dok mengadap lappy then burukkan orang. dosa pahala memang langsung tolak tepi ke?


huhu. serious, aku bukan nak kata apa. tp, kita manusia kan ada akal. faedah apa yang kita dapat kalau buat macam tu? puas hati? ohh yela, dapat buat orang nangis, buat orang malu, memang puas hati kan? memang puas hati, tp kat dunia jela. kat alam sana nanti rasa la sendiri puas tak puas buat orang kecik hati or terasa.


Allah tu Maha Pengampun, jadi bila kita buat dosa dengan Allah, mungkin kita boleh rasa lega bila da mintak ampun, taubat. tapi bila dengan manusia? bergantung pada diri manusia itu sendiri. mungkin mulut senang melafazkan, "aku maafkan kau" tp hati? hati memang satu benda yang sangat payah untuk diramal.


aku terjumpa satu post dari blog Zahiril Adzim, tajuk post tu, dosa manusia dengan manusia, serious aku suka. korang baca la, sama sama renungkan. kita ada buat macam tu ke? kalau ada, da mintak maaf tak?


p/s : aku terkejut bila mama si dia komen macam tu, ingatkan marah, rupa rupanya bergurau! mama, mama buat fara terkejut- seriously huhu, korang pn kalau tak taw pape jangan la sibuk kata aku macam macam, bukan korang je ada perasaan.


p/p/s : ohh, pasal kawin tu? bukan aku lahhh! staff klinik umi yang nak kawin, so kena la pegi. hee~ musim musim orang kawin ni, habis la aku. kalori dk tunggu je nak serang~