Life Journey of a Girl
Miss Owner

Point Your Cursor at The Picture Please :)



Posts Farah's Darling(s)

Stuff(s)

Welcome! Everything I wrote here is an expression of what my heart feels. Do forgive me if I ever offended anyone in any kind of way. Good day! :)


Footprints here!






tersentap.

(bismillahirrahmanirrahim)


tak taw nak cakap macam mana. tersentap sangat bila dapat taw pasal ni. agak sedih pn ada. sebab selalunya ada yang menunggu, ada sambut bila balik daripada kelas, ada yang bermanja. sekarang rasa kosong. da takda yang sambut bila aku balik daripada kelas, da takda yang nak ikut aku ke sana sini.


anak kucing yang kteorang jaga da mati. sedih sangat. tapi aku taw, sesedih aku, ayah aku lagi sedih. sebab dari mula anak kucing tu datang kat umah kteorang, ayah yang beriya jaga. bila sakit bawak g klinik haiwan. belikan makanan kucing yang dulunya parents aku considered as 'tak perlu' tu. kadang kadang siap suruh umi bawak balik ubat dari klinik dye lagi kalau tengok kucing tu macam ada infection ke apa.


tambah tambah plak, ayah sendiri yang terlenyek kucing tu. umi kata, semalam ayah nangis. dye tanya umi, "langgar anak kita ke tu?" tersentap aku. sayangnya ayah kat kucing tu. huhuhu. umi cakap, ayah mengucap panjang bila dye sedar dye terlanggar something, mengharapkan bukan anak kucing tu kot. tapi umi dah nampak dari side mirror tu. anak kucing tu tengah menggelepar.


lepas tu, kebetulan ada budak budak yang tengah lepak kat taman depan rumah aku tu cakap, "kak kak, kak da langgar kucing tu! ketepikan la, g tanam!" huhu. maybe bila baca takdela teruk sangat bunyinya. tapi pada aku, sangat tak menghormati orang. terjerit jerit kat orang macam tu. da la umi ngan ayah tengah sedih masa tu. lepas umi bagitaw, aku terus tukar baju, capai tudung and keluar rumah. huhu. *tu pun nak tukar baju?* takkan la nak keluar rumah dengan pakai baju tidur kan. kalau baju tidur lengan panjang takpa. ni lengan pendek. huhu.


ayah tanam anak kucing tu kat laman rumah sebelah, sebab rumah kteorang takda laman, semua da tukar jadi simen. rumah sebelah tu kteorang sewa, tapi insyaallah kalau ada rezeki, ayah nak beli. insyaallah. sedih sangat tengok badan yang da kaku tu. sebab sebelum ni, kucing tu hyperaktif je. lompat sana sini, panjat pokok, maen kejar kejar kaki orang masa tengah jalan, kadang kadang, bila pakai baju kurung, dye suka maen kat kaki kain. lagi lagi bila kena tiup angin.


selalunya plak, sebelum pergi sekolah, dye tunggu aku bukak pintu. then ikut g kat kereta, bila aku start enjin, baru dye lari. then bila balik kelas, kalau nampak je kereta berhenti, nanti dye berlari pergi kat kereta. tunggu orang turun. lepas ni da takda da macam tu.


umi pn sedih jugak. umi suka tengok perut dye. sebab umi kata perut dye bulat kadang kadang macam yaya(adik) pn ada jugak. and bila dye lari, perut dye goyang goyang. comel sangat. hati boleh sejuk tengok gelagat dye. muka plak nak ye ye je bila main tangkap lidi. huhuhuhu. nak study semalam pn tak boleh.


aku agak terkilan sebab lepas balik dr jumpa azu n ipah semalam (pukul 8lbey), aku sempat lagi bagi dye makan. tengok dye lari lari. selera je dye makan. huu, tetiba umi call pukul 10lbey cakap anak kucing tu da mati


takpela. setiap yang hidup pasti akan mati kan. aku harap dye elok elok je kat alam sana. jangan lupa kteorang okay! i am going to miss you so much dear kitty