Life Journey of a Girl
Miss Owner

Point Your Cursor at The Picture Please :)



Posts Farah's Darling(s)

Stuff(s)

Welcome! Everything I wrote here is an expression of what my heart feels. Do forgive me if I ever offended anyone in any kind of way. Good day! :)


Footprints here!






Inspirasi | untuk mendapat yang terbaik, kita juga mesti jadi yang terbaik :')

(bismillahirrahmanirrahim)


assalamualaikum. aku rasa sekarang mesti semua orang dah tahu pasal berita rumah Wardina Saffiyah dimasuki perompak kan. so, bukan tu yang aku nak stress on dalam entry ni. maksud aku, bukan untuk cerita pasal macam mana perompak tu masuk and so on~
entry kali ni, ada kaitan jugak la dengan beliau sebab sebenarnya aku sangat kagum dengan Wardina dan suami, Ikhwan, yang dalam keadaan nyawa jadi pertaruhan pun masih lagi mempertahankan maruah diri dan agama. kalau kita la, kalau rumah dimasuki perompak, aku rasa, memang jarang yang fikir pasal keadaan diri sendiri (menutup aurat atau tidak), yang diutamakan adalah nyawa. betul tak?
bila baca nota Wardina kat Offical Page beliau, MasyaAllah. :') kagum sangat terasa. beliau tetap menjaga aurat beliau, suami beliau pun sama. bila dalam keadaan macam tu berbalik dan berserah sepenuhnya kepada Allah and tak putus putus berdoa. jadi bagi sesiapa yang masih dalam keraguan, masih tak nampak lagi ke kebesaran Allah? percayalah, selangkah kita mendekati Allah, SERIBU langkah DIA mendekati kita, Subhanallah :')


bila baca tentang apa yang da Ikhwan buat untuk Wardina, aku rasa terharu. apa yang aku baca tu jugak secara tak langsung da motivate diri aku sendiri untuk berubah ke arah yang lebih baik. sebab Allah da janji, perempuan baik adalah untuk lelaki yang baik, lelaki yang baik adalah untuk perempuan yang baik. begitulah juga sebaliknya, dan janji Allah itu adalah pasti :')