Life Journey of a Girl
Miss Owner

Point Your Cursor at The Picture Please :)



Posts Farah's Darling(s)

Stuff(s)

Welcome! Everything I wrote here is an expression of what my heart feels. Do forgive me if I ever offended anyone in any kind of way. Good day! :)


Footprints here!






Kawan | Allah knows best.

(bismillahirrahmanirrahim)


assalamualaikum korang. huu~ hari ni first day final exam untuk sem 2. Alhamdulillah, aku da buat yang terbaik, selebihnya aku serahkan pada Allah sebab aku da berusaha semampu aku, dan Dia tahu yang terbaik untuk aku. sama jugak dengan apa yang aku nak cakap hari ni.
aku sebenarnya da janji ngan diri aku, aku tak nak sentuh blog or facebook dalam exam week ni sebab nak betul betul focus kat final. tapi hari ni nampaknya terpaksa lah jugak aku mungkir janji tu sebab aku tak nak serabutkan kepala ngan benda ni. kenapa semua ni jadi masa final? :'( takpela. aku terima sebab aku tahu Allah tengah uji aku kan. :') blog ni jela satu satu tempat yang bley jadi tempat ngadu yang baik sebab aku tak nak kacau hidup orang lain. so, just nak taep taep taep and menyepikan diri dalam beberapa hari ni.


Allah tahu yang terbaik untuk aku. aku yakin tu. so, aku akan anggap apa apa yang berlaku, tersembunyi hikmahnya yang tersendiri. aku pegang kata kata ni, kita kena ikhlas dalam sesuatu hubungan, tak kira la hubungan suami isteri ke, bf/gf ke, or even dalam berkawan. dan kalau somehow, ada rasa keterpaksaan, leraikan la dengan cara yang elok. macam tu takdela orang tersebut terpinga pinga tak tahu samada dia da buat salah or anything yang melukakan hati sesiapa yang terlibat. :/
honestly memang agak terkilan sebab da berkali kali jadi. tp takpela. aku tak nak paksa orang terima aku sebagai kawan kalau diri sendiri rasa terpaksa. kalau persahabatan yang aku hulurkan tak mahu disambut, apa yang mampu aku hulurkan cuma doa. doa supaya kebahagiaan and kejayaan selalu bersama dia dan orang yang tersayang. :)


aku percaya berkawan kena ikhlas. sebab dari keikhlasan baru ikatan tu ada makna. kawan sebenar, sentiasa memberi sokongan tak kira susah atau senang. ketawa and nangis pun sama sama. dan dalam berkawan, aku percaya tak perlu memandang harta benda atau rupa paras, dan bukan berkawan hanya untuk mengisi masa bosan and bila tak bosan, ditinggalkan. aku percaya semua tu dalam berkawan. insyaallah, aku takkan buat kat kawan kawan lain macam tu sebab aku tak nak diri aku diperlakukan macam tu jugak satu hari nanti.


syukur sangat kepada Allah, masih ada sahabat sahabat dan kawan kawan yang setia bersama aku sepanjang beberapa tahun ni. tak cukup dengan kawan lama, Kau hadirkan kawan kawan baru buat aku :') syukur Alhamdulillah, Kau masih limpahkan rahmat kepada aku, Kau hadirkan kekuatan yang baru dalam diri aku selepas ujian yang Kau beri. terima kasih Ya Allah :') aku percaya Kau tahu yang terbaik buat aku :')


dan sekarang, apa yang perlu aku buat adalah, focus untuk final. senyum senyum dan terus senyum! sebab umi kata, kalau masam masam muka, nanti hormon negatif jadi tinggi, nanti tak boleh focus nak study. tabahkan hati sebab ujian ni kecik je jika dibandingkan dengan ujian orang lain. Allah uji tanda Allah sayang, tanda Allah ingat. so, aku patut gembira sebab Allah ingat kat aku. :')
really need this right now hihi------->