Life Journey of a Girl
Miss Owner

Point Your Cursor at The Picture Please :)



Posts Farah's Darling(s)

Stuff(s)

Welcome! Everything I wrote here is an expression of what my heart feels. Do forgive me if I ever offended anyone in any kind of way. Good day! :)


Footprints here!






same old stories.

(bismillahirrahmanirrahim)


assalamualaikum semua! hee, lama tak taep entry. korang macam mana? sehat? hehe, banyak tanya plak si farah diyana ni kan. taep entry je dah la. -__-'' k, k, fineee.


erm, atually takde benda pon nak cakap. life pon mendatar je, takde pape yang menarik untuk dikongsi selain paper exam hari tu sangat lah teruk. >.< seriously, sepanjang tiga sem, final sem ni la yang paling teruk rasanya. down gila. tapi takpela. nak buat macam mana. umi cakap, kita dah baca, dah usaha. keputusan nanti, serah jela kat DIA nak bagi berapa.
a bit relief jugak la bila umi cakap macam tu. sebab at least aku tahu umi paham keadaan aku. memang umi nampak usaha aku, kalau tak boleh jugak. maybe ada la yang DIA da rancang untuk aku kan? kuatkan diri farah diyana!! :) dengan ituu, berakhirlah sudah pengajian aku sebagai student foundation! insyaAllah, kalau diberikan rezeki, nak sambung degree course medic.


************


erm, da dekat 2 bulan single. huhu. tapi si dia tak dapat terima lagi. aku tak salahkan dia, sebab 3 tahun bukan masa yang singkat. tapi aku da cakap, couple is not an option. aku tak nak couple da. aku da taubat. and syarat sah taubat, adalah dengan tak melakukan dosa yang sama.


yes. i know, some people will say that i am stupid, weird and so on. couple je pon, salah apa kan? takpela. say what you have to say. aku tak suruh orang ikut apa yang aku buat. sepanjang kita hidup ni, takkan kita tak pernah buat dosa? kononnya terumpat orang, tersimpan dengki, termaki hamun orang dengan niat yang crystal clear nak buat dyeorang sakit hati, tertinggal solat, terambik barang orang tak mintak izin, terluka kan hati orang, termasam muka kat mak ayah and macam macam jenis TER lagi la. just think. banyak kan kita da terbuat.


and dosa, walaupun dosa sekecil butir pasir, bila dikumpul, akan jadi menggunung. setiap kali berbuat dosa jugak, setitik hitam akan mengotori hati. kalau tak bertaubat, lama lama seluruh hati akan dikotori. one of the reason aku tak nak couple, sebab nak elakkan benda yang boleh menambahkan lagi saham dosa aku. and if that is a crime, so be it.


aku tahu akan ada jugak yang cakap, "asal dulu sebelum mula mula couple tak fikir macam tu? asal lepas 3 tahun baru cakap camtu?? bajet alim je kau ni" aku bukan nak bajet alim dan sebagainya. tapi aku kesal. sebab aku terpedaya dengan mainan syaitan. orang couple, aku pn couple. sebab aku lambat sedar. bila perasaan sayang dalam hati masing masing da dalam, baru aku decide untuk berpisah. memang masing masing terluka. tapi niat kena jelas kita buat untuk apa. kalau untuk DIA, insyaallah DIA akan permudahkan.
to you, i know a word sorry is not right now. but that's it. i am truly sorry. i know your grandparents had agreed that we can get engaged next year and about the 'nikah khitbah' too. but my family didn't. so please, don't make things hard for both of us. go ahead, live your life, be a somebody. be happy. and maybe someday, we will be united with a greater bond. insyaallah.