Life Journey of a Girl
Miss Owner

Point Your Cursor at The Picture Please :)



Posts Farah's Darling(s)

Stuff(s)

Welcome! Everything I wrote here is an expression of what my heart feels. Do forgive me if I ever offended anyone in any kind of way. Good day! :)


Footprints here!






tak suka saya?


(bismillahirrahmanirrahim)

assalamualaikum. hati sayu- tetiba je. huhu. padahal bukan tetiba kan, memang teringat something. tu yang jadi sayu. kena ubah cara aku berfikir mungkin?

kena terima kan, tak semua orang akan suka apa yang kita buat. kita buat baik pn orang akan cakap belakang, kita buat tak baik, lagi la orang akan bercakap kan?

jadi buat sesuatu yang Allah suka, sebab kalau orang tak suka apa yang kita buat pn, Allah suka. moga dapat jadi salah satu ibadat untuk kita, and moga Allah redha setiap apa yang kita buat.
*kalau kita tak pasti tentang sesuatu, tanya, dapatkan kepastian dari orang tu. jangan bawak mulut pasal benda tak betul, sampai mengaibkan orang.

**kalau ada orang buat salah, bertentangan dengan ajaran Islam. guide dia, bukan cari salah dia. bila dia nak berubah, tolong, bukan cemuh. silap silap, kita kata dia macam macam, tapi esok lusa, kedudukan dia di sisi Allah lebih tinggi dari kita.

***kalau tengok dari luaran, dia gembira, dia ketawa, dia senyum. kita conclude dia okay, dia happy. dia takda perasaan sebab ada orang tengah sedih pasal dia. tapi kita tak tahu hati dia macam mana.

banyak sangat benda yang kita YAKIN kita tahu pasal seseorang, tapi hakikatnya, bila kita dapat tahu sesuatu yang baru tentang diri seseorang, maknanya, makin banyak yang kita tak tahu.

huu, pedihnya rasa.